close
Naughty Boy - Runnin'(Lose It All) ft. Beyoncé, Arrow Benjamin

undefined 

【Music Video】



"Runnin' (Lose It All)"

逃避(一無所有)

(feat. Beyoncé and Arrow Benjamin)


[Verse 1 - Beyoncé:]

These four lonely walls have changed the way I feel

這四面孤單寂寞的高聳心牆,牢牢的困住我

The way I feel, I'm standing still

即使如此,我仍然要堅強的去面對

And nothing else matters now, you're not here

自從你離開後,對我來說現在任何東西都不重要了

So where are you? I've been calling you, I'm missing you

那麼,你在哪呢?我不斷的呼喚你,還是止不住對你的想念


[Pre-Chorus - Beyoncé:]

Where else can I go? Where else can I go?

我該何去何從?我還能去哪裡?還有哪裡可以讓我去?

Chasing you, chasing you

只能追尋著你的蹤跡,找尋著熟悉的身影

Memories turn to dust, please don't bury us

即使回憶逐漸溢散,但是請不要忘了曾經的我們

I got you, I got you

我仍會記得你,永遠牢牢的刻畫在心裡


[Chorus - Beyoncé:]

Runnin', runnin', runnin', runnin'

Runnin', runnin', runnin'

就這樣逃避著、不斷地奔跑吧、狂奔吧、飛奔吧

Ain't runnin' from myself no more

我決定不再逃避,認真的面對自我

Together we'll win it all

只要我們攜手面對,就可以克服所有

I ain't runnin', runnin', runnin', runnin'

Runnin', runnin', runnin'

我不再逃避了,不跑了、不奔了

Ain't runnin' from myself no more

不再逃避,坦然面對真實的自我

I'm ready to face it all

我已經準備好面對了

If I lose myself, I lose it all

如果我連自我都失去了,我將會失去所有,變得一無所有


[Verse 2 - Arrow Benjamin:]

I've outrun the fears that chased, they're standing still

我不斷的逃避內心深層不斷蔓延的恐懼,但他們依然滋長

I'm running still, I'm running still

我不斷的逃避,不停的掙扎

And every voice that cries inside my head, forever drives

午夜夢迴時,腦海中不停響起的悲泣聲,不斷的折磨著

Forever drives, I kill the lights

不斷的侵擾著,我決定親手斬斷退路


[Pre-Chorus - Arrow Benjamin:]

Where else can I go? Where else can I go?

我還能去哪裡找你?還有哪裡可以讓我去追尋你?

Chasing you, chasing you

只能追逐著你背影,尋覓著你的蹤跡


[Chorus - Arrow Benjamin & Beyoncé:]

Runnin', runnin', runnin', runnin'

Runnin', runnin', runnin'

不斷的追逐著、追蹤著、追尋著

Ain't runnin' from myself no more

我決定不再逃避自己真實的感覺

Together we'll win it all

只要我們攜手合作,還有什麼困難

I ain't runnin', runnin', runnin', runnin'

Runnin', runnin', runnin'

我不再逃避、不再躲藏、不再隱藏

Ain't runnin' from myself no more

我決定面對自己的真實感覺

I'm ready to face it all

我做好萬全的準備了

If I lose myself, I lose it all 如果連我自己都失去了,我將失去一切

If I lose myself, I lose it all 如果連我自己都失去了,我將一無所有

If I lose myself, I lose it all 如果連我自己都失去了,我將一無是處

If I lose myself, I lose it all 如果連我自己都失去了,我的心、我的世界也末日了


【不負責亂評】

第一次認識Naughty boy是在單曲La La La,覺得好聽但沒什麼感覺

因為最近愛上大海,偶然在YOUTUBE上看到在海裡拍攝的MV實為好奇

結果就此愛上了,詩歌般的歌詞,喜歡那種聲調;從平淡到激情的音樂

搭配上黑人特有的靈魂唱腔更是愛不釋手

翻譯歌詞時不斷撥放這首歌,沒靈感時看看MV

看到男女主角各自不斷地在奔跑而後面對雙方

因此就將Beyoncé和Arrow Benjamin當作男女對唱,雙方的對話般

很主觀的翻譯,歡迎指教:)

arrow
arrow

    Polarazure 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()