close

Maria
Blondie

 

【 OFFICIAL MV 】

 

【 ENGLISH LYRICS 】

 

 

She moves like she don't care

她的動作瀟灑的像是什麼都不在乎
Smooth as silk

她的皮膚光滑如絲
Cool as air

她的面容冷若冰霜
Oooh it makes you wanna’ cry

哦~當她望向你,讓你驚喜的喜極而泣


She doesn't know your name and your heart beats like a subway train

雖然,她不知道你的名字,但是你的心臟卻跳動地像地下鐵
Oooh it makes you wanna’ die

哦~她讓你想為她奉獻生命
Oooh don't you wanna’ take her?

哦~難道你不想要把她?
Wanna' make her all your own?

難道你不想讓她全部都屬於你?

 

Maria

我的聖母瑪麗亞阿
You've gotta see her

你得看看她
Go insane and out of your mind

她使你陷入瘋狂,使你忘記自我
Latina

我的女神阿
Ave Maria

讚美聖母瑪利亞
A million and one candlelight’s

數百萬的燭光星光熠熠


I've seen this thing before

我以前好像見過這種類似的場景
In my best friends and the boy next door

在我最好的朋友和隔壁男孩的身上
Fool for love and full of fire

被激情如火般的愛情沖昏了頭


Won't come in from the rain

即使下著大雨也不願去躲雨
She's oceans running down the drain

最後只會逐漸耗盡她的心海
Blue as ice and desire

希望憂鬱到像冰凍了一樣
Don't you wanna’ make her?

難道你不想要把她?
Oooh don't you wanna’ take her home?

哦~難道你不想要把帶她回家?
 

Maria

我的聖母瑪麗亞阿
You've gotta see her

你得看看她
Go insane and out of your mind

她使你陷入瘋狂,使你忘記自我
Latina

我的女神阿
Ave Maria

讚美聖母瑪利亞
A million and one candlelight’s

數百萬的燭光星光熠熠


Oooh don't you wanna’ break her?

哦~難道你不想和她更好?
Oooh don't you wanna’ take her home? 

哦~難道你不想帶她回家?
She walks like she don't care

她走的是如此灑脫,如此不在乎
You wanna’ take her everywhere

你想帶著她去每個地方
Oooh it makes you wanna cry

哦~想到這讓你傷心欲絕
She's like a millionaire

她就像一個百萬富翁
Walking on imported air

如舶來品般的得意洋洋
Oooh it makes you wanna’ die

哦~想到這就讓你有想死的衝動


Maria

我的聖母瑪麗亞阿
You've gotta see her

你得看看她
Go insane and out of your mind

她使你陷入瘋狂,使你忘記自我
Latina

我的女神阿
Ave Maria

讚美聖母瑪利亞
A million and one candlelight’s

數百萬的燭光星光熠熠
 

【間奏 - 吉他獨奏,爵士鼓過場】

Maria

我的聖母瑪麗亞阿
You've gotta see her

你得看看她
Go insane and out of your mind

她使你陷入瘋狂,使你忘記自我

Regina

我的女王阿
Ave Maria

讚歎聖母瑪利亞阿
A million and one candlelight’s

數百萬的燭光星光熠熠

Maria

我的聖母瑪麗亞阿
You've gotta see her

你得看看她
Go insane and out of your mind

她使你陷入瘋狂,使你忘記自我

Regina

我的女王阿
Ave Maria

讚歎聖母瑪利亞阿
A million and one candlelight’s

數百萬的燭光星光熠熠
 

Maria

我的聖母瑪麗亞阿
You've gotta see her

你得看看她
Go insane and out of your mind

她使你陷入瘋狂,使你忘記自我

Regina

我的女王阿
Ave Maria

讚歎聖母瑪利亞阿
A million and one candlelight’s

數百萬的燭光星光熠熠

 

 

1980年代經典龐克樂團

成名曲 Call Me

因2006年韓國電影「醜女大翻身 200 Pounds Beauty」的主題曲Maria而再次翻紅的老歌

電影中翻唱後的歌詞也變得更加激勵人心

編曲也修改了很多,少了許多龐克元素,卻也使音樂更乾淨,各有優劣

因崇洋媚外,更愛英文原曲

 

arrow
arrow

    Polarazure 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()