close

Queen Elizabeth - Cheat Codes

伊莉莎白女王 - 詐騙代號

undefined

【Official lyric video 】

【LIVE 95.5 in the Skype Live Studio】

【Thauner & Westvik Remix】私心頗喜歡的 Remix,感覺更活潑了

Elizabeth

伊莉莎白
Elizabeth, she's the girl next door

就是那位住在我隔壁的伊莉莎白
But she's a little bit

雖然她只是
Yeah, to me, she's a little bit more

嗯哼,對我而言,對我來說已經是極大的幸運
When I'm with her, then I feel like a king

當我和她在一起時,我覺得我就像是個國王
Yes, I feel like a king

沒錯,我就是那個國王
To be in her grace, I would do anything

為了得到她的恩典,我願意做任何事
I would do anything

任何事我都願意
 

*[Chorus]
I would go down on my knees, down on my knees
Down on my knees, down on my knees, down on my knees
Down on my knees, down on my knees, down on my knees
Down on my knees, down on my knees, down on my

我願意拜倒在你的裙襬下,保護你,榮耀你 (請收下我的膝蓋吧 XD)

Oh, Queen Elizabeth

噢,親愛的伊莉莎白女王阿
You're the one that I wanna be with

你是我唯一願意追隨到天涯海角的人啊
My Queen Elizabeth

我的伊莉莎白女王阿
Give it up, give it up, give it up just a little bit ( 1)

投入,不斷投入,再投入一點點
Oh, Queen Elizabeth

噢,伊莉莎白女王阿
You're the one that I wanna be with

你是那位我唯一願意追隨到世界盡頭的人啊
You're the one that I wanna be with now #

現在,你就是我生命中唯一願意追隨的人

Elizabeth

伊莉莎白
I am here at your beg and call

我就在這裡等待你的請求和訊號
And in a little bit, I'll have you climbing the castle walls

到那時,我將會帶領著你讓你爬上城堡,越過城牆
All the king's horses and all the king's men

即使是國王麾下所有的的騎兵和士兵們
Can't keep me away, keep me away

都無法阻擋我離開,都無法阻擋我
I'll be your knight any time of the day

我將會成為你無時無刻的守護騎士
Any time of the day *

無時無刻,每一天,每一分,每一秒

#I'll give you the world with diamonds and pearls

我將會給你全世界的鑽石和珍珠
No other girl I want to hold on to

擁有了你,沒有任何女孩值得我上心
I confess I'd like to undress and make a princess

我坦承,我想要脫去你女王的枷鎖只留下公主的美好
A prince if you want to

如果你想要,我可以當一個王子
Lay with me, we can rule the world together

和我在一起吧,我們可以一起統治這個世界
You're royalty in my eyes

你在我眼裡早就是高貴的王族了


Oh, Queen Elizabeth

噢,伊莉莎白女王
You're the one that I wanna be with

你就是那個我想要一起馳騁天下的人
My Queen Elizabeth

我的伊莉莎白女王阿
Give it up, give it up, give it up just a little bit

放棄吧,放棄王位吧,只要放棄這些虛榮
Oh, Queen Elizabeth

噢,伊莉莎白女王阿
You're the one that I wanna be with now

你就是那位我唯一想要一起雲遊四海的人
You're the one that I wanna be with now

你就是那位我唯一想要一起浪跡天涯的人

You're the one that I wanna be with now

你就是那位我唯一想要一起比翼雙飛的人
You're the one that I wanna be with now

你就是那位我唯一想要一起牽手一世的人

 

( 1) give someone up 一般多解釋為放棄、讓出、戒除,用於反身代名詞時又可以解釋為投降、完全投入 (~)。在這邊的第一段因為真的不知道如何解釋突然冒出的 "give it up",只好就以男主角企圖想要打動女王所做的努力;在末段,則大約可以推斷出女王其實已經是人妻了,男主角勸女王放棄現在的虛榮跟他一起私奔 (?) 共創美好的未來 (?)。好啦,說實話,其實這段我功力不足翻不過來 XDDD,和不斷出現的 "a little bit" 一樣,好難翻譯啊啊啊啊,需要高手解釋。

 

【閒聊】

想不到這首歌這麼的濃情密意,還是一個死會活標的案例,而且還是走李大仁路線,即使得不到你,也要把你當公主般寵愛 XDDD

或許每個女孩都在期待生命中真正的騎士,最好是王子來拯救自己吧,

祝福天下有情人終成眷屬,剛好在情人節前夕聽到這首歌又有時間翻譯:)

別忘了,2/14 是西洋的情人節,農曆正月十五也是古代華人的情人節呦 <3

 

翻譯不佳或有錯字,請多多指教與批評 :)

arrow
arrow

    Polarazure 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()