close

AVICII-1

 

 

 

 

  • Wake Me Up - Avicii叫醒我 – 艾維席伊

作詞:TimBergling、Egbert Nathaniel Dawkins、Mike Einziger
作曲:TimBergling、Egbert Nathaniel Dawkins、Mike Einziger

 

Feeling my way through the darkness
在黑暗中憑藉自己的感覺去尋找道路

Guided by abeating heart 
讓不斷跳動的心指引我

I can't tell where the journey will end
我無法確定這趟旅行將止於何處

But I know where to start
但是我知道從何處開始



They tell me I'm too young to understand

他們說我太年輕以至於不了解

They say I'm caught up in a dream

他們說我還陷在虛構的夢中

Well life will pass me by if I don't open up my eyes

如果我再不張開我的雙眼,生命將轉瞬而逝

Well that's fine by me

或許,這樣對我來說沒什麼大不了

 

[2x]
So wake me up when it's all over
所以,當一切過去之後,叫醒我吧

When I'm wiser and I'm older
當我更聰明也更成熟時

All this time I was finding myself
我花費所有的時間去尋找自我

And I didn't know I was lost
而我卻不知道我已經迷失了



I tried carrying the weight of the world

我曾經嘗試承受這個世界的重量

But I only have two hands

但是我只有雙手

Hope I get the chance to travel the world

希望我有環遊世界的機會

But I don't have any plans

但是我沒有任何計劃

 

Wish that I could stay forever this young
希望我可以永遠都這麼年輕

Not afraid to close my eyes
不去害怕閉上我的雙眼

Life's a game made for everyone
生命不過是一場為每個人設計的遊戲

And love is the prize
而「愛」是值得去競爭的獎勵



[2x]
So wake me up when it's all over

所以當事過境遷時,叫醒我吧

When I'm wiser and I'm older

當我更有智慧也更成熟時

All this time I was finding myself

我浪費所有的時間去尋找自我

And I didn't know I was lost

而我卻不知道我已經迷失了

 

Didn't know I was lost
不知道我已經迷失了

I didn't know I was lost
我,不知道我已經迷失了

I didn't know I was lost
我,不知道,我已經迷失了

I didn't know
我,不知道…………

 


 

 

 

  • 【VOCAL】Aloe Blacc

 

  • 【MV ACTRESS】Kristina Romanova


 

   
  • 【RECORD】DJ雜誌排行榜「全球最偉大DJ」點評為【no.6】。


 

 

  • 值得一聽,不負責翻譯XD。

 

AVICCI-2

arrow
arrow

    Polarazure 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()